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Le nouveau champion

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le nouveau champion

Message par Anyssa le Mer 11 Mai - 12:55

Source : Les Furets du Gondor

Le Champion révisé


À la manière de Kelsen et de son billet posté sur my.lotro.com concernant son travail sur les classes Monstres, Orion, quant à lui, y va de la même manière pour nous faire part de ses pistes de réflexion concernant son travail sur la révision des classes coté Héros. Voici donc une synthèse de ce billet posté hier en fin d’après-midi.


Orion aura en charge les classes de Champion, Ménestrel et Sentinelle, et plutôt que de travailler dans son coin, en ne se basant que sur ses propres expériences, il a décidé de faire part de ses réflexions à la communauté, afin que les joueurs (en l’occurrence les Champions) puissent réagir à tout ça avant même que ces changements atteignent les phases de test.

Alors qu’est ce qu’Orion à prévu ? Eh bien pour le moment il s’agit surtout de revoir les trois positions de combat du Champion : Ferveur, Ardeur et Gloire. En partant du constat que seule Ferveur était utilisée, il a décidé de revoir l’intérêt des deux positions délaissées. Pour ceux qui s’inquiètent de voir Ferveur nerfée, Orion se veut rassurant en précisant que bien qu’altérée légèrement, la position de Ferveur ne subira aucun préjudice des changements faits sur les deux autres positions.

Les révisons concernant la position Gloire feront du Champion un véritable tank, mais sans bouclier ! La diminution des dégâts s’en trouvera donc moindre. En fait le malus en DPS de l’actuelle position Gloire sera supprimé. Mais si le champion ne pense qu’à faire des dégâts, sa résistance en pâtira. Il s’agira pour le joueur de trouver la bonne rotation de compétences pour assurer dans le même temps une bonne génération de menace, une mitigation des dégâts suffisante et un DPS soutenu.
Quant à ceux qui avaient pour habitude de tanker en Ferveur, eh bien ils devront revoir leur copie. Car une fois Gloire révisée, tanker en ferveur sera bien plus difficile, surtout pour ce qui est de la menace générée.

La position Ardeur quand à elle deviendra privilégiée pour frapper en zone. Avec une consommation de puissance plus modérée, une génération de ferveur (la jauge cette fois-ci) améliorée, le retrait des malus parade et esquive et un bonus au dégâts infligés par les compétences de zone, tout en diminuant leur temps de réinitialisation. Ardeur sera la position des champions solitaires et préférant l’AoE.

Que penser de tout ça, je n’en sais rien, ne jouant pas de Champion, mais les joueurs qui ont posté à la suite de ce billet sont inquiets : ils craignent malgré tout un nerf de la position de Ferveur, et une sérieuse atteinte à la survivabilité en Ardeur.

Ce qui reste intéressant, je trouve, c’est cette nouvelle façon de communiquer sur les changements à venir, impliquant davantage la communauté des joueurs dans la conception de leur classe. Car Orion n’est pas le seul, et après Kelsen, c’est Zombie_Colombus, un autre développeur chargé des classes, qui a promis la même chose pour celles dont il a la charge, à commencer par les Chasseurs.

Publié le 7 mai 2011,par EdwardMots-clé: Champion, Developpeur, Turbine



Dernière édition par Anyssa le Mer 25 Mai - 7:57, édité 1 fois

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Le nouveau champion

Message par Anyssa le Mer 11 Mai - 12:56

Source : Les Furets du Gondor

Le nouveau Champion : Traits et Position

Toujours sur son blog my.lotro.com, Orion nous détaille un peu plus les changements à venir pour la classe du Champion dans un nouveau billet. Après avoir brossé un portrait du nouveau champion dans son précédent billet, cette fois ci il rentre un peu plus dans le détail en s’attaquant aux sets de traits.

La position Gloire et la voie Champion du Combat:


Comme décrite auparavant, cette position renforcera les capacité de tank du champion, et ça passe par la réduction du temps de réinitialisation sur plusieurs compétences qui vont dans ce sens comme Attaque Fortifiante et Adamantite, entre autre. La génération de ferveur et de puissance seront aussi améliorée, de plus la position procurera aussi une meilleur défense contre les coups critiques.

Quand aux bonus du set de trait Champion du Combat, en avoir deux ajoutera plus de menace à Défi du Champion; trois traits équipés retirera la consommation de ferveur de l’Attaque Fortifiante; quatre traits équipés pour voir son moral augmenté et Echanges de coup générer de la ferveur, et surtout voir l’apparition du renfort Combattant Exalté qui donne un soin à chaque coup donné pendant 20s toutes les 90s si le moral du champion reste en dessous de 50%. Au cinquième trait placé, le renfort Combattant Exalté pourra s’activer toute les 75s.
De plus, à chaque palier la défense contre les coups critique augmentera.

La position Ardeur et la voie Tempête Mortelle:

La position procurera une réduction des coût de puissance de toute les compétences d’ AoE, tout en réduisant la menace qu’elles génèrent.

Avec deux traits dans la voie Tempête Mortelle, les compétences d’AoE toucheront plus souvent, au palier suivant elles seront moins souvent bloquée ou parées. C’est avec quatre traits dans la voie que les choses commence à devenir sérieuses, réduction des coûts en puissance, augmentation des dégâts de 10%, réduction des temps de récupération de 20%, et une réduction de la menace générée. Tout ça pour toute les compétences d’AoE en position d’Ardeur.

La position Ferveur et la voie Berserker:


La position Ferveur changera le fonctionnement de Frappe Miséricordieuse, car avec quatre traits dans la voie Berserker la compétence perdra son temps de réinitialisation et infligera de plus gros critiques.

Les deux premiers paliers de la voie Berserker ne changeront pas.

Vous trouverez plus détails en allant lire le billet complet, à cette adresse. Orion en profite d’ailleurs pour revenir sur son billet précédent apportant quelque clarifications. Il faut dire que les joueurs de Gardiens et de Sentinelles ont peur de se faire voler la vedette par un champion capable de Tanker tout en infligeant plus de dommage qu’eux. Les reléguant alors aux oubliettes.

Il faut bien avoir en tête que tout ce qui est écrit là arrive très tôt, alors que les développeurs ont encore assez de latitude pour intégrer les retours de la communauté dans leur travaux. Et tout n’a pas encore été dit, si pour le moment les Gardiens ont de sérieuse raison de s’inquiéter, on ne sait pas encore comment les autres classes seront modifiées, car à terme toutes les classes seront révisées.

Publié le 11 mai 2011, par Edward



Dernière édition par Anyssa le Mer 25 Mai - 8:00, édité 1 fois

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Re: Le nouveau champion

Message par Anyssa le Mer 11 Mai - 13:06

Le billet du développeur :
Champions: Stances and Trait Sets

It’s Tuesday; it feels like Monday. Gloomy days always make it feel like Monday. Monday is not an inherently bad day, just has a bad rap.

On to the blog !

Clarifications!

It seems that my initial ramblings have in some way incited a good deal of panic amongst the other tanking classes in the game. Certainly not my intention, but good intentions rarely go unpunished.

Being that so many have responded to the initial information concerning Champions so fervently, (see what I did there?) I felt that it was really important to reiterate some things that I stated in the first blog last week.

Point 1

Blogs are coming out before the major changes so that we can get your feeback early, often and when we are still agile enough to respond to the valid reasoning behind concerns or true issues that are found.

Point 2

I am the messenger for each class and all classes will get their due blogs prior to us writing dev diaries.

General Notes and about Today’s Blog

General notes on the Champion. Traits and trait lines are being hit; some are getting hit very, very hard. Others are not getting beat on that badly.

Skill cooldowns are going to be reviewed and adjusted accordingly (this holds true for all classes).

Today’s blog is informal and hopefully informative. Share thoughts via feedback here or in the thread that I made on the Champion forum. Anyone should feel free to comment.

EVERYTHING IN THIS BLOG IS SUBJECT TO CHANGE!!

Glory Stance and The Martial Champion

Glory

Reduces the cooldown of Bracing Attack, Hedge, Adamant and Invincible.
Alters the functionality of Hedge.
Increases Power Regeneration
Slightly Increases Critical Defense
Increases Fervour Pip Generation

The Martial Champion - 2-Set Bonus

Champion’s Challenge Gains additional Threat
Increases Critical Defense modifier while in Glory Stance

The Martial Champion - 3-Set Bonus


Bracing Attack no longer consumes Fervour
Increases Critical Defense modifier while in Glory Stance

The Martial Champion - 4-Set Bonus

In Glory Stance :
Morale is Increased
Glorious Exchange of Blows now generates 1 Fervour when it Procs

If the Champion takes damage that would lower his health below 50% he receives the effect Exalted Combatant

Exalted Combatant will restore morale on each skill play for the next 20s. This effect can only trigger once every 90 seconds.

The Martial Champion - 5-Set Bonus


Grants Invincible Trait
Increases Critical Defense while in Glory Stance
Exalted Combatant cooldown is reduced to 75 seconds.

Ardour and The Deadly Storm

Ardour

Reduces Cooldown on Great Cleave
Blade-wall generates 1 Fervour while in Ardour
Increased Power Generation
Reduces the cost of all Blade Skills
Reduces the threat Generated by Blade Skills
Increases Fervour Pip Generation

The Deadly Storm - 2-Set Bonus

Increased chance to-hit with Blade Skills

The Deadly Storm - 3-Set Bonus

Blade skills have a reduced chance to be Blocked or Parried

The Deadly Storm - 4-Set Bonus

In Ardour :
Power cost of all Blade Skills is reduced significantly
Damage of all Blade Skills is increased by 10%
Reduces the amount of threat generated by Blade skills *
Reduces the cooldown of all Blade Skills by 20%

* Compensates for the increased damage output.

Fervour and The Berserker

Fervour

Alters the functionality of Merciful Strike
Increases Power Regeneration
Increases Melee Damage
Cannot Parry, Block or Evade
Reduces Incoming Healing by 30% *
Increases Fervour Generation

*Other changes being made to the game may influence whether this stays or goes.

The Berserker- 2 and 3 Set Bonus

Unchanged

The Berserker - 4-Set Bonus

In Fervour :

Increases fervour pip generation
Increases Merciful Strike critical magnitude significantly
Reduces cooldown on Merciful Strike to Zero seconds

The Berserker - 5-Set Bonus

Upgrade Blood Rage to Continuous Blood Rage

Closing

That closes today. Likely, I have created more questions than answers. Hopefully, the coming few weeks will make these changes very clear and expose how we are planning on making the Champion’s traits and stances distinct.


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Re: Le nouveau champion

Message par Anyssa le Mer 11 Mai - 13:11

Le billet du développeur :
Preview: Champion Revisions

Hello and welcome again to another of my mad ramblings. It has been a while since I put my fingers to the keyboard and hammered out one of these. Forgive my absence and understand that none of it was your fault.

Now that you feel sufficiently guilty and curious as to what you could have done to drive me away, I feel I can start dropping knowledge bombs in quick succession.

I have the task of delivering to you, not one, not two, but all the Freep class blogs over the course of the next few months. Now, this does not mean that I am handling all of the class revisions. I simply volunteered for the task of writing up what I can about the classes to give you as much insight into what we are planning as possible.

We are trying this a little differently. We want to get the initial information out there before it ends up on test servers. The primary reason behind this is to inform you early of the changes that you might be seeing. I will be presenting blogs, as Kelsen did recently, highlighting the information on the Class Updates we are planning for the future. Others, potentially, will step in and write up blogs if they find the time to do so.

I am responsible for three classes; Champion, Minstrel and Warden. The first one that I want to talk about with all of you is The Champion.

ZOMG ! Don’t nerf Fervour ! (or Why, Orion, why do you have to do this?)


I could attempt to come up with answers to this question. I could make up some truly insightful statements and support them with all sorts of data and people would still ask why. To that end, I feel that I should simply be as blunt and honest as I can.

I want to. I have supporting reasons for wanting to and I would like to share them with all of you.

Reasoning

Champions, as a class, have become increasingly single-purposed. I am not saying that there are no Champions out there that enjoy Glory, but I am saying that there are lot more Champions that spend all of their time in Fervour than in any other stance. (For the record, Controlled Burn !=stance.)

Fervour, the stance not the pip, has become the focal point of the class and as a result the other stances and trait lines are increasingly marginalized. This draws complaints to the surface highlighting lack of class versatility and calling for the head of derelict stances and drawing more requests to strengthen the existing primary stance.

Before you stop reading and throw your hands into the air in disgust, I LOVE Fervour. Fervour is great and is actually pretty well balanced in the overall scheme of things. In point of fact, I think that Fervour can be bumped up a little damage wise. (I said a little!) Fervour does not need any major adjustments. Any changes that would increase the versatility of the class must then ‘do no harm’ to Fervour. Fervour will be altered somewhat, but the mantra of ‘do no harm’ will be primary in my mind.

What does that mean for the other stances ? Let us break them down, shall we.

Glory

Rules for revising glory.

1) The Champion must remain a viable tank.

2) The Champion should maintain game play consistent with the preferred play style to encourage the stance.

3) The Champion should not mimic the existing tanks in play style or skill set. Champions play champions because they like being Champions.

4) Champions are based on Gimli. Gimli did not use a shield. Champions will not use shields.

You can breath again, it is really not that bad. Our goals are pretty clear. Provide game play that keeps the Champion active. Champions are a very active class. Some people call this “face rolling” I call it rotation-based game play.

Okay smarty-pants designer guy, how are you going to make a tank without a shield a) fun and b) survivable enough while balancing damage output and maintaining their preferred style at the same time?

Champions should not follow the Guardian mode for tanking. They should not hide behind a shield, deal less damage, or sacrifice their game play. They should tank like a champion. They should use their skills in a rotation-based style of game play that allows them to mitigate damage, maintain threat, all while dishing out some savage beats.

Much of the tanking aspect of Champs will be pushed to the stance, with a moderate amount of skill revision or modification allowing for the rotation to mitigate the massive damage that Champions can output. What this means for Glory is as follows: no more damage reduction. Hit like a truck have fun! That is the goal of playing games after all, having fun! At the same time, understand that if all you do is hit things you are likely not going to survive. You will need to find the rotation that allows you to find that rotation that mimics the Champion game play as closely as possible.

What about Fervour ? I tank in Fervour just fine.

Remember when I told you that some things would change and the mantra of do no harm? No harm has been done to Fervour. Skills however that generate an additional amount of threat will be modified in a manner that will make it harder for the Champ in Fervour to tank. You’ll likely still have the chance to grab threat, but holding it will be a different story. Fervour is altered but not hurt.

Yeah, well, Ardour will still be worthless.

Potentially. Ardour still could be a poor stance relegated to a small cadre of folks who just like abuse, or we could address it in the same manner as above.

Rules for Ardour :

1) Ardour must occupy a clear role.

2) While in Ardour the Champion should maintain game play consistent with the preferred play style to encourage the stance.

3) While in Ardour the Champion should feel that there is a benefit to being in this stance.

With the added problem of being brutally honest with you, I must confess, this is a hard nut to crack. Ardour is in a rough spot, but not one that cannot be salvaged. Raid’s typically prefer the single target strength of Fervour and they should in those fights where there are only a few extra mobs in the fight. Where does Ardour fit?

Fervour is a good soloing line, allowing me to take on several mobs at a time. Ardour should take that part of the Champion to the next level. Ardour then is looking to be the soloing AoE line. Emphasis on AoE. Focusing on this we are looking at power consumption, better fervour generation, removing the negative hit to parry and evade and boosting the damage done by AoE skills while also looking at lowering their cooldowns. All as a function of the stance.

First Blog Closing

I hope that clarifies the why and how a little. Details, for the moment need to remain really, really high in the sky. I have drafts done, but I want to make certain that all of this makes sense to the team before I start giving out any of the major changes…

Looking forward to chatting with you all in the coming weeks and months.


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Le nouveau champion

Message par Anyssa le Dim 15 Mai - 0:22

Source : Les furets du Gondor Merci à Edward de poursuivre sa veille Internet du coté des pages perso des développeurs de Turbine.

Le nouveau Champion: Suggestions

Toujours à propos des Champions, et des changements à venir pour cette classe, Orion a publié sur son blog pas moins de 9 billets d’un coup ! Tout y passe ou presque, cette fois ci il y a bien plus de détails qu’auparavant.
Il passe donc en revu les changements qu’il prévoit pour les Champions, naturellement tout cela est encore sujet aux changements, rien n’est gravé dans la pierre. Maintenant que la communauté des Champion à un peu plus de détails sur les changements qu’Orion a en tête, les discussions vont pouvoir être réellement constructives.

Je vous le dit tout de suite, il va être difficile pour moi de synthétiser tout ça, 9 billets tout de même ! D’autant plus que je ne connait que très mal la classe de Champion. Je dirai juste que ce qui s’esquisse là semble vraiment très prometteur, avec trois positions de combat réellement différenciées, et intéressantes.

Je suis particulièrement curieux de voir le résultat des changements sur la position Gloire; Orion semble avoir fait là un champion véritablement tourné vers le tanking, la position Gloire venant sérieusement renforcer les quelques compétences défensives du champion comme Besoin Impérieux, Attaque Fortifiante et Barrière, cette dernière devient carrément le palliatif à l’absence de bouclier puisqu’elle vient ajouter une grande quantité d’armure .
Sans parler de ce qui arrive aux compétences Adamantite et Défense soudaine, qui vont permettre aux champions d’augmenter leur moral et leur mitigation.

Je vous encourage grandement à aller lire ces billets pour vous faire une idée plus précise:

  1. Suggestions pour le Champion: Tour de chauffe
  2. Suggestions pour le Champion: Changements généraux
  3. Suggestions pour le Champion: Compétences générales et de ferveur
  4. Suggestions pour le Champion: Compétences de défense
  5. Suggestions pour le Champion: Compétences de Lames
  6. Suggestions pour le Champion: Compétences de Frappe
  7. Suggestions pour le Champion: Les Traits Champion du Combat
  8. Suggestions pour le Champion: Les Traits Tempête Mortelle
  9. Suggestions pour le Champion: Les Traits Berserker

Publié le 15 mai 2011,
par Edward

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Re: Le nouveau champion

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